adriano66 napisał(a):to wersja kierowana głównie na konsole, na PC to będzie taki bonus, ze działa
TraNe13 napisał(a):co prawda nie przepadam za cs ale sadze zee ten nowy straci klimat/dynamike itp
MrAmPm napisał(a):adriano66 napisał(a):to wersja kierowana głównie na konsole, na PC to będzie taki bonus, ze działa
Ta, a cross-platforming z PS3 i wspieranie klawiaturki, myszki i Move'a w wersji na konSony to też taka ciekawostka?
Od kilku godzin świat Counter-Strike huczy od informacji na temat nowej gry sygnowanej logiem Counter-Strike. Nowa wersja zwać się będzie Global Offensive (oficjalnie potwierdzone przez pracownika Valve) i ma się ukazać już w pierwszym kwartale przyszłego roku. Ale może od początku... Valve zaprosiło do swojej siedziby kilka/kilkanaście osób związanych z branżą by przetestowały wczesną wersję ich nowego tytułu, jak się później okazało, chodzi o nowego CS-a.
Na podstawie zarówno relacji osób które testowały grę jak i oficjalnych wypowiedzi członków ekipy Valve udało się sporządzić krótką listę rzeczy, których możemy spodziewać się po Counter-Strike: Global Offensive. Oto i one:
- Planowana data wydania: pierwszy kwartał 2012
- Rozgrywka nastawiona na rywalizację 5na5
- W ciagu kilku/kilkunastu następnych godzin otrzymamy oficjalne informacje ze strony Valve
- Silnikiem gry będzie specjalnie zmodyfikowany silnik Source, który połączy zarówno entuzjastów CS 1.6 jak i Source
- Gra będzie posiadała system rankingów zarówno tych indywidualnych jak i drużynowych
- Zobaczymy nowe rodzaje broni
- Amunicja będzie darmowa
- Nowe rodzaje granatów:
- Granat spowalniający przeciwników w zasięgu których trafi
- Granat zmylający/naśladujący odgłosy innych broni by zmylić przeciwnika na temat naszej pozycji
- Kule nie będa przebijać wszystkich ścian (tak jak np. na de_nuke w 1.6), jednak niektóre elementy będą wystarczająco cienkie by kule mogły je przebić
- W grze na pewno znajdą się tryby DE_ i CS_
- W puli map na pewno zobaczymy de_dust2, de_dust, de_aztec, de_inferno i de_train
- de_dust i de_aztec zostaną poddane dużym zmianom by nie faworyzowały jednej ze stron
- Serwery dedykowane (tak jak jest obecnie)
- System automatycznego dobierania przeciwników.
Wiemy już, że sama gra działa na silniku gry Portal 2, czyli najnowszej wersji silnika Source. Sam moment rozpoczęcia testów odwlekany był przez dłuższy czas z powodu ciągłych poprawek jakie nanosli pracownicy Valve, ale po dłuższej chwili testerzy w końcu zasiedli przy swoich stanowiskach i udostępniono im wczesną wersję BETA gry. Będzie wyraźny podział na grę profesjonalną jak i czysto dla zabawy (casual). Będzie system rankingów, zarówno tych inwidualnych jak i drużynowych. Na podstawie tychże rankingów możliwe będzie automatyczne dobranie przeciwników na podobnym poziomie do waszej drużynie. Podobne rozwiązanie jest m.in. w Starcraft 2.
Testy Counter-Strike: Global Offensive zaczęły się od mapy de_dust. Pierwsze wrażenie testerów - mapa w końcu wydaje się być zbalansowana. Zupełnie przesunięto miejsce startowe terrorystów. de_nuke straciło znaczną część placu/podwórka/dworu (lub jak kto jeszcze woli). Na dolnym bomsidzie nie ma już drzwi, a pozostało tylko rozbijane okno. Dla mnie oznacza to jedną rzecz - łatwą obronę zarówno po stronie anty-terrorystów jak i obronę podłożonej bomby po stronie terrorystów. Na de_inferno nie ma już tunelu/kładki pomiędzy środkiem a drugim środkiem. de_train nie był jeszcze gotowy, ale z tego co słyszeli miał mieć jednego BS-a (łot de ...?).
Ekwipunek... Hmm... W momencie testów system pieniężny był podobno dość zepsuty, po przegraniu rundy pistoletowej ciężko było kupić coś sensownego przez kilka następne kilka rund. Kamizelka i hełm były darmowe, to znaczy były od razu zakładane na gracza od początku rundy. Kombinerki do szybszego rozbrajania bomby również były darmowe i co najdziwniejsze były losowo przydzialane do jednego z anty-terrorystów, a inny mógł go podnieść dopiero po śmierci poprzedniego "posiadacza". Głównym pomysłem jest zbalansowanie wszystkich dostępnych w grze broni (znajdzie się kilka nowych pozycji), tak by każda z nich była użyteczna w profesjonalnej grze. Żadna z dostępnych broni nie posiada tłumika (ani M4A1 ani USP). W wersji gry którą przyszło im testować Scout miał bardzo duże zadawane obrażenia, więc siał niezły postrach.
Słyszeliście pewnie, że gra oferować będzie dwa nowe rodzaje granatów - molotov (podpalający), który podpala dość duży zasięg (osoby testujące twierdziły, że można było nim skutecznie zablokować przejście na bananie na de_inferno). Co dziwne, wejście w płomień z tego granata powoduje natychmiastowe obrażenia, ale tylko gdy jesteśmy w zasięgu tego ognia. Gdy tylko wyjdziemy - zero obrażen. Dosyć dziwne. Drugi nowy granat to granat wabiący/zmylający, który emituje dźwieki strzelania z broni. Dzięki niemu można zmylić przeciwnika co do naszej pozycji na mapie.
Sama grafika jest podobno bardzo przyjemna dla oczu i co ważne oglądających (w sensie HLTV czy Source TV). Sami testerzy zaproponowali by dodać możliwość podlądania pasków życia poszczególnych członków drużyny po wejściu na HLTV, co znacznie uatrakcyjniłoby grę dla oglądających. Zauważyli oni również, że animacja poruszania się postaci jest bardzo podobna do tej z CS: Source, z tym że została poddana niewielkim modyfikacjom mającym upodobnić ją do rzeczywistości (po skoku postać lekko przykuca itp.). Nie możliwy będzie także popularny bunny-hop Testujący zgodnie uznali, że Counter-Strike: Global Offensive nie będzie zastępstem ani za CS 1.6. Nie będzie również zastępstwem za CS: Source. Będzie to całkiem nowa gra i według nich ma potencjał (co ważne, nie jest to opinia samych graczy CS: Source).
Póki co nie ma co gdybać na temat tego czy gra się przyjmie czy nie, czy wyprze CS 1.6 czy nie, ponieważ narazie widziała ją tylko garstka osób, a wersja im udostępniona była jeszcze niedopracowana i pełna błędów. Ewidentnych poprawek wymagają także udostępnione mapy.
Vasiek napisał(a):Jak dla mnie odgrzewanie kotleta. No bo co mogą jeszcze zmienić? Grafikę, fizykę, dodadzą kilka broni, zmienią nieco mapy. No i może tryb gry dodadzą, chociaż wątpię. I dalej będzie tylko ratowanie zakładników i podkładanie bomb. Ja się naprawdę zastanawiam, co ludzie w tej grze widzę, że jest ona tak popularna. Toż to nudne.
Koki1oki napisał(a):Tutaj nie ma tych durnych czapek i wywalania pieniędzy w "błoto".
Koki1oki napisał(a):Kupujesz grę w Steamowej promocji za 8 złotych i grasz ile chcesz.
Koki1oki napisał(a):Tutaj liczy się refleks i precyzja nie tak jak w TFie.
Xantraz napisał(a):Będę miał kupę śmiechu, jak wrzucą mikro do CSGO.
Xantraz napisał(a):W TFie nic nie płacisz i grasz ile chcesz.
Koki1oki napisał(a):Tutaj liczy się refleks i precyzja nie tak jak w TFie.
Xantraz napisał(a):XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Jaldd napisał(a):CS to syf .
Xantraz napisał(a):W TFie nic nie płacisz i grasz ile chcesz
Powrót do Inne gry, nie tylko na Steam
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość