Witaj na forum TF2.com.pl
Jeżeli jesteś nowy, pamiętaj, by przeczytać poradnik dla nowicjuszy.
Przed zadaniem pytania skorzystaj z wyszukiwarki i TF2 Wiki.

HIGHLANDER COMMUNITY CHALLENGE - Poradnik dla poczatkujacych

Baza poradników dla graczy tworzona przez naszych forumowiczów.
Regulamin działu
W tym dziale zamieszczamy tylko gotowe poradniki.

HIGHLANDER COMMUNITY CHALLENGE - Poradnik dla poczatkujacych

Postprzez Henorek » 23 sierpnia 2010, o 14:28

HIGHLANDER COMMUNITY CHALLENGE
Poradnik dla początkujących


SPIS TREŚCI:
1. GŁÓWNE ZASADY
2. ZASADY HIGHLANDERA
3. FAQ


Miało być ukończone już bardzo dawno temu, no cóż dałem plamy i macie to na 3 dni przed końcem zapisów, przepraszam


1. GŁÓWNE ZASADY:

1. Punkty ogólne

1.1 ETF2L używa czasu europejskiego
Wszystkie godziny meczów podane sa w godzinach europejskich, czyli są zgodne z naszym czasem

1.2 Zaplanowane mecze muszą być wpisane do kalendarza
Wszystkie zaplanowane mecze muszą znaleźdź się w kalendarzu ligowym, tylko wtedy możesz ubiegać się o natychmiastowe zwycięstwo (walkower)

1.3 Każdy mecz jest wpisany w harmonogram i ma termin rozegrania
Każdy mecz ma harmonogram i termin rozegrania, jeśli mecz nie jest umieszczony w harmonogramie o dacie jego rozegrania decyduje administrator lub zespoły (za porozumieniem stron)

1.4 Używaj komentarzy meczu do ustalania serweru, najemników itp
Zachęca się do używania komentarzy do meczu w celu pozostania w kontakcie z przeciwnikiem

2. Gracze

2.1 Wszyscy gracze są mile widziani
Każdy gracz z każdego kraju jest mile widziany w rozgrywkach, ale pamiętaj, żę mecze muszą być rozegrane na serwerach europejskich co może działa na niekorzyść zachodnich graczy (ping)

2.2 Tylko poprawnie wprowadzeni gracze zostaną dopuszczeni do rozgrywek
Tylko gracze prawidłowo zarejestrowani na stronie ligi mają prawo do rozgrywek

2.3 Na jedne zawody przypada jedna drużyna
W zawodach danego typu można wystawić tylko jeden zespół

2.4 Każdy gracz musi nagrywać demka
Każdy gracz ma OBOWIĄZEK nagrania demka przedstawiającego swoją grę

2.5 Każdy gracz musi grać z takim nickiem jaki jest podany na stronie ligi
Używa się takiego nicku na jaki zdecydowało się podczas rejestracji na ETF2L

2.6 Obraźliwe awatary, teksty na czatach bądź nicki, nie są mile widzane
Zabrania się używania wyżej wymienionych o treściach obraźliwych, rasistowskich, antysemickich itp

3. Rozgrywka

3.1 Wszystkie mecze grane są na configu ligowym
Na serwerze musi być zainstalowana najnowsza wersja configu ligowego
Ukryty tekst:

3.2 Należy wokonywać screeny tablicy wyników
Jeden przedstawiciel każdego zespołu ma obowiązek złożenia (razem z wynikami meczu), screenów tablicy wyników w następujących przypadkach: początek meczu, zmiana gracza, koniec rundy/meczu

3.3 Zaplanowany mecz może zostać odłożony za pośrednictwem administratora i za zgodą obu stron
Jeśli z jakiegokolwiek powodu danej drużynie nie odpowiada termin meczu, można go przełożyć, za zgodą administratora i drużyny przeciwnej

3.4 Dopuszcza się 15minutowe spóżnienie
Zespół musi być gotowy do 15 minut po wyznaczonym czasie rozpoczęcia meczu, w przeciwnym razie, zespół przeciwnej drużyny ma prawo ubiegać się o natychmiastowe zwycięstwo (walkower)

3.5 Żadnych najemników dopóki twój przeciwnik się na nich nie zgodzi
W Twojej drużynie nie może znajdować się żaden najemnik dopóki nie zaakceptuje tego drużyna przeciwna

3.6 Wycofywanie drużyn jest zabronione
Jeśli Twój zespół się wycofa jego miejsce zajmie inny

3.7 Gracze zmieniają się podczas gry
Można zmienić graczy po zmianie mapy, ale tylko jeśli ktoś z Twojego zespołu ma problemy techniczne i nie może koontynuuować gry

3.8 Tylko upoważnieni obserwatorzy
Żadnych obserwatorów nie zaakceptowanych przez ligę

3.9 Jeśli jakikolwiek gracz zostanie wyrzucony z serwera, następuje wstrzymanie gry
Zespoły mogą poprosić o wstrzymanie meczy w dowolnym momencie. Wstrzymanie zastępuje tylko jeśli spełniony zostanie jeden z poniższych warunków:
- Wyrzucony gracz
- Problemy z serwerem
- Problemy z siecią
Aby wstrzymać grę trzeba wyraźnie tego zarządać i podać jakis racjonalny powód, np "Pause please, player drop". Każdy zespół pa prawo do jedengo wstrzymania na mapę i przerwy nie mogą być dłuższcze niż 5 minut

3.10 Każde ostrzeżenie skutkuje odjęciem określonej liczby punktów
Jeśli uzbierasz oodpowiednią liczbę ostrzeżeń, zostaną Ci odjęte punkty w aktualnym sezonie
System Ogólny
3 pomniejsze ostrzeżenia = 1 poważne ostrzeżenie
1 poważne ostrzeżenie = potrącenie 1-10 punktów z drabinki
3 poważne ostrzeżenia = wykluczenie z ligi
Pomniejsze ostrzeżenia
Nie prawidłowie/chybione screenshoty
Użycie nieautoryzowanego gracza
Nie rozegrany mecz
Użycie języka innego niż angielski (można używać własnego języka o ile drużyna przeciwna jest z takiego samego kraju)
Nie dostarczenie wymaganego demka (1 raz)
Flaming (1 raz) (?)
Złamanie jakiejkolwiek innej zasady (1 raz)
Poważne ostrzeżenia
Każde próby oszustwa
Nie dostarczenie wymaganego demka (po 1 razie)
Flaming (po 1 razie) (?)
Cheatowanie (+ redukcja tylu punktów ile tylko się da, zbanowanie delikfenta)
Złamanie jakiejkolwiek innej zasady (po 1 razie)

4. Mapy

4.1 Limit czasowy dla każdej mapy rozgrywanej w trybie stopera wynosi 30
Wszystkie mapy rozgrywane w trybie stopera mają limit czasowy wynoszący 30 minut

4.2 Mapy wykorzystujące tryb stopera: mapy typu Atak/Obrona i Ładunek
Czyli mapy cp_gravelpit, cp_gorge, cp_dustbowl, pl_goldrush, cp_steel, pl_badwater, pl_upward i tak dalej

4.3 Gravelpit i Gorge = 2-3 rundy używając stylu ABBA
Na mapach cp_gravelpit i cp_gorge muszą być rozegrane 2-3 rundy (możliwe wyniki: 2:0, 0:2, 1:2, 2:1)

4.4 Dogrywki liczone są przy każdym meczu
Gra trwa dalej jeśli czas gry minie, pod warunkiem, że aktualnie zajmowany jest punkt kontrolny, bądź też niesiona jest flaga

4.5 cp_gravelpit: nie wolno budować teleportów w pomieszczeniu respawnu
Zabrania się budować teleportów wewnątrz respawnu

4.6 cp_gravelpit: nie wolno używać bugów związanych ze stickjump'ami
Nie wolno używać buga z podkładaniem sticków pod punkt A

5. Serwer

5.1 Ostrożnie dobieraj serwer
Na gre na serwerze muszą zgodzić się obie strony. Jeśli, któraś strona się nie zgadza, mecz może być rozegrany na serwerze ETF2L (szczegóły u administratora).
Upewnij się, że z serwerem jest wszystko w pożądku, skargi po meczu nie przyniosą żadnych skutków

5.2 Zaleca się używania europejskich serwerów
Najlepiej używać serwerów umiejscowionych w środkowej Europie, np w Holandi czy też w Niemczech

5.3 Serwer musi być zabezpieczony hasłem
Wszystkie serwery na których rozgrywane są mecze ETF2L muszą być zabezpieczone hasłem

5.4 Na serwerze musi być zainstalowany config ligowy
Ukryty tekst:

5.5 Dziwne ustawienia serwera mogą być uznane za oszustwo
Nieprawidłowe ustawnienia serwera skutkują zakazem gry na takowym serwerze oraz podejżeniem o oszustwo

6. Cheaty i skrypty

6.1 Zakaz używania bugów
Nie wolno używam bugów dających jakąkolwiek przewage w grze

6.2 Zakaz używania programów wspomagających (cheatów)
Nie wolno używać jakichkolwiek cheatów

6.3 Wolno używać skryptu na duck jumpa
Ten skrypt nie jest zabroniony

6.4 Zabrania sie używania bugów związanych z drwinami
Nie wolno uzywać kombinacji, drwina + skok, ani drwić w czasie upadku z krawędzi (psuje to hitboxy)


2. ZASADY HIGHLANDERA

1. Zasady Highlandera

1.1 Tryb gry: 9 na 9, limit dla każdej klasy to 1
W Highlanderze na jedną drużynę przypada dziewięciu graczy, jeden na każdą klasę postaci

1.2 Wszystkie bronie i znajdźki są dozwolone
Wolno używać każdej broni jak i upiększeń w postaci czapek

1.3 Mapy z pięcioma punktami kontrolnymi mają limit czasowy, mapy typu atakuj/broń rozgrywane są w trybie BO1, BO3 dla gravelpita i BO5 dla KOTH
BO = Best of, działa na następującej zasadzie, liczba punktów jest sumowana i musi wynosić tyle ile jest ustalone dla danego trybu, np dla Króla Wzgórza mamy 5, Co oznacza, że zespół mający przewaga 3 pkt (3:0) automatycznie wygrywa

1.4 Natychmiastowe zwycięstwo dla map z pięcioma punktami kontrolnymi = róznica 5pkt
Jeśli drużyna prowadzi różnicą 5 punktów, automatycznie odnosi zwycięstwo

1.5 Jeśli drużyny nie mogą sie dogadać co do tego którego koloru ma być ich drużyna, decyzje o tym podejmuje walka na pięści
Każdy zespół wysyła na środek jednego reprezentanta (Heavego). Dwóch heavych walczy na pięści (nie wolno zmieniać broni, apteczki, KGB i drwiny dozwolone). Zwycięska drużyna decyduje o kolorze zespołu.

2. Community Highlander Challenge

2.1.1 Udział mogą wziąść tylko gracze, którzy dopiero zaczynają przygodę z grą ligową lub grali w 6 dywizji
Turniej przeznaczony jest dla początkujących, Gracze, którzy grali w dywizji 5 lub wyższej, nie mogą zagrać, chyba, że są oznaczenia jako "przyjaciel" w danej drużynie.
Złamanie tej zasady skutkuje karami dla całego zespołu

2.1.2 Ustawienia turnieju: Faza grupowa a następnie dogrywka
Turniej rozpoczyna się od fazy grupowej po której następuje dogrywka

2.1.3 Medale dostaną drużyny które wygrają bądź rozegraja wszystkie mecze
Model otrzymasz gdy:
a) wygrasz turniej
b) ukończysz go na drugim miejscu
c) ukończysz go na trzecim miejscu
d) zostaniesz wyeliminowany z rozgrywek
Medale nie są przyznawane za samą rejestracje

2.1.4 Maksymalny rozmiar drużyny: 14 graczy
Drużyna może składać ię z maksymalnie 14 graczy, wyjściowej dziewiątki i rezerwowych

2.1.5 Kaza drużyna może miec jednego "przyjaciela"
Każda druzyna może mieć jednego przyjaciela w zespole. Przyjaciela nie ogranicza zasady maksymalnie 6 dywizji, jednakże musi trzymać się jednej z następujących klas: pyro, heavy, spy lub inżynier

2.1.6 Harmonogram map
Faza grupowa 1: 1.Gravelpit 2.Upward
Faza grupowa 2: 1.Gravelpit 2.Freight
Faza grupowa 3: 1.Badwater 2.Badlands
Faza grupowa 4: 1.Badwater 2.Granary
Dogrywka:
Rundy 64: 1.Goldrush 2.Freight 3.Viaduct
Rundy 32: 1.Dustbowl 2.Upward 3.Viaduct
Rundy 16: 1.Badlands 2.Granary 3.Viaduct
Ćwierć Finał: 1.Gravelpit 2.Goldrush 3.Viaduct
Pół Finał: 1.Dustbowl 2.Badwater 3.Viaduct
Finał: Obie drużyny wybierają po jednej mapie

2.1.7 Domyślnie dozwolone jest posiadanie dwóch najemników, tylko nowi albo gracze 6 dywizji
W każdym meczu drużyna może wykorzystać dwóch najemników (graczy nie przypisanych do zespołu), jeśli nie mają kompletnej ekipy na czas meczu.

2.1.8 Można użyć nawet do trzech najemników, ale tylko jeśli przeciwnik wyrazi na to zgodę
Jeśli przeciwnik się zgodzi, możesz wykorzystać nawet trzech najemników, gracze Ci mogą być z dowolnej dywizji i grać dowolna klasą

2.1.9 Drużyny z wieloma ostrzeżeniami/natychmiastowymi przegranymi zostają wyrzucone i tracą medal
Zespoły które dostaną trzy poważne ostrzeżenia lub zaliczą więcej niż dwie natychmiastowe przegrane, kończą swoją przygodę z ligą i tracą prawa do medalu

2.2.1 System fazy grupowej
Zespoły zostaną podzielone na grupy po pięć drużyn. Ekipy z tych samych regionów będą w miare możliwości umieszczani w tych samych grupach. Wszystkie zespoły grają ze sobą tylko raz, na dwóch mapach. Zwycięstwo na każdej mapie nagradzane jest 3 punktami, remis 1. Porażka nie przynosi punktów

2.2 Faza Grupowa

2.3.1 System dogrywki
Dwa najlepsze zespoły z każdej grupy dostaną awans do dogrywki rozgrywanej na zasadzie Pojedynczej Eliminacji. Dwie druzyny z tej samej grupy nie spotkają sie ponownie przed ewentualnym finałem.
Każda runda to gra BO3, do następnej rundy przechodzi ten kto pierwszy wygrana dwóch mapach

2.3.2 Nie może być remisu: decydująca runda rozegrana zostanie na mapie 5CP/CTF

3. HIGHLANDER FAQ

Gdzie mogę znaleźć Steam ID? Jak go umieścić w moim profilu?

Pozyskanie Steam ID jest sprawą bardzo prostą, istnieją dwie metody
1. Łączymy się z byle jakim serwerem tf i wpisujemy w konsoli (~) "status", dzięki temu otrzymasz listę wszystkich graczy na serwerze wraz z ich Steam ID
2. Korzystamy z tej strony
Steam ID wprowadzamy w profilu na ETF2L, aby tego dokonać klikamy (będąc zalogowanym) swój nick w prawym górnym rogu strony.
Ukarze sie nam strona edycji profilu, Steam ID wprowadzamy w przeznaczonym do tego polu w formacie X:X:XXXXXX czyli sam numer bez STEAM_ na początku
Obrazek


Czemu gracze z mojej drużyny widnieją na liście jako "unverified"?


Każdy nowo dodany do zespołu gracz widnieje w zespole jako unverified przez 24h, po wymienionym czasie wartość ta automatycznie zmienia się na verified.


Czemu nie mnie na liście oczekujących? Czy to oznacza, że nie biorę udziału w zawodach?

Standardowo limit drużyn został ustawiony na 160. Jednakże był to tylko tymczasowy limit. Zostanie on zwiększony tak aby pomieścić jak najwięcej druzyn i jednocześnie nie zaburzyć systemu rozgrywki (grupy, dogrywki). Tak więc nie martw się! Zostaniesz dodany do listy jak tylko zwiększy się limit zespołów

Jak mogę nagrywać demka?

Dema są obowiązkowe, nagrywać je możesz na dwa sposoby
1. Połącz się z serwerem na którym będziesz grać w pisz w konsoli (~) "record highlandermatch1". Demo zostanie zapisane pod nazwą highlandermatch1. Używaj innej nazwy dla każdego meczu. Demka musisz przechowywać minimum 2 tygodnie po rozegraniu meczu. Demka musisz wrzucić w panelu administratora
Obrazek
2. Użyj pluginu P-Rec

Kiedy początek?

Zapisy kończą się 26 sierpnia, pierwsze mecze zostaną rozegrane 12 września


Jak zarejestrować własną drużynę?

1. Logujemy się na tej stronie
2. Klikamy Teams i Register Team
3. Wypełniamy formularz zgodnie z instrukcją poniżej
Obrazek
Każdy gracz który ma się znaleźć w drużynie musi mieć konto na ETF2L
4. Następnie widzimy listę drużyn, klikamy Edit Roster przy tej właściwej
5. Z listy wybieramy gracza który ma się znaleźć w zespole, klikamy Add Player i gotowe!
Obrazek
Po 24h pole Verified zmieni wartość na "Yes"
Ostatnio edytowano 26 sierpnia 2010, o 14:40 przez Henorek, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek[url=http://quiz.wegame.com/wow_class_quiz/?ref=forum][img]http://images.quiz.wegame.com/production/personalities/29/
Avatar użytkownika
Henorek
 
Posty: 184
Dołączył(a): 14 września 2009, o 16:17

Re: HIGHLANDER COMMUNITY CHALLENGE - Poradnik dla poczatkuja

Postprzez Mozaiczny » 23 sierpnia 2010, o 15:31

Ładne :) naprawdę. Może przykleić?
Ukryty tekst:
Avatar użytkownika
Mozaiczny
 
Posty: 42
Dołączył(a): 15 marca 2010, o 22:57
Lokalizacja: Rybnik

Re: HIGHLANDER COMMUNITY CHALLENGE - Poradnik dla poczatkuja

Postprzez Henorek » 23 sierpnia 2010, o 21:37

Dzięki, nie wiem czy jest sens, zostały trzy dni użyteczności tego tekstu, Ci co mieli już dawno się zarejestrowali
Obrazek[url=http://quiz.wegame.com/wow_class_quiz/?ref=forum][img]http://images.quiz.wegame.com/production/personalities/29/
Avatar użytkownika
Henorek
 
Posty: 184
Dołączył(a): 14 września 2009, o 16:17

Re: HIGHLANDER COMMUNITY CHALLENGE - Poradnik dla poczatkuja

Postprzez Cooler » 23 sierpnia 2010, o 22:16

Nie pier**ol, regulamin zawsze się przydaje
pozdro pocwicz.
Avatar użytkownika
Cooler
 
Posty: 383
Dołączył(a): 30 marca 2010, o 21:49

Re: HIGHLANDER COMMUNITY CHALLENGE - Poradnik dla poczatkuja

Postprzez Bucz » 24 sierpnia 2010, o 01:28

Przydały się ktoś chętny do gry..
Avatar użytkownika
Bucz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 4 sierpnia 2010, o 02:43

Re: HIGHLANDER COMMUNITY CHALLENGE - Poradnik dla poczatkuja

Postprzez Mozaiczny » 25 sierpnia 2010, o 02:23

Cooler napisał(a):Nie pier**ol, regulamin zawsze się przydaje

szczere ale prawdziwe ;x
Ukryty tekst:
Avatar użytkownika
Mozaiczny
 
Posty: 42
Dołączył(a): 15 marca 2010, o 22:57
Lokalizacja: Rybnik

Re: HIGHLANDER COMMUNITY CHALLENGE - Poradnik dla poczatkuja

Postprzez iBomba » 26 sierpnia 2010, o 13:40

Jak zarejestrować własną drużynę?

1. Logujemy się na tej [url=http://etf2l.org/wp-login.php]stronie[/url
iBomba
 
Posty: 6
Dołączył(a): 21 grudnia 2009, o 18:55

Re: HIGHLANDER COMMUNITY CHALLENGE - Poradnik dla poczatkuja

Postprzez Henorek » 26 sierpnia 2010, o 14:41

iBomba napisał(a):
Jak zarejestrować własną drużynę?

1. Logujemy się na tej [url=http://etf2l.org/wp-login.php]stronie[/url

Dziękuje, poprawione
Obrazek[url=http://quiz.wegame.com/wow_class_quiz/?ref=forum][img]http://images.quiz.wegame.com/production/personalities/29/
Avatar użytkownika
Henorek
 
Posty: 184
Dołączył(a): 14 września 2009, o 16:17


Powrót do Poradniki do Team Fortress 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron