TF2.com.pl - Największy polski serwis o Team Fortress! • Zobacz wątek - TF2 (filmik) - Weekend
Witaj na forum TF2.com.pl
Jeżeli jesteś nowy, pamiętaj, by przeczytać poradnik dla nowicjuszy.
Przed zadaniem pytania skorzystaj z wyszukiwarki i TF2 Wiki.

TF2 (filmik) - Weekend

Dział poświęcony filmom z team fortress 2

TF2 (filmik) - Weekend

Postprzez Adikko » 17 czerwca 2011, o 01:41

Jest to mój 2 filmik, w którym próbuję sił ze smoothingiem i motion blurem. Kombinowałem trochę z winietowaniem... Filmik wykonany w kinowych proporcjach - 21:9 : ).

Fragi słabe, wiem, ale nie o to chodziło w tym filmiku. Chodziło mi o montaż.

Nie zakładam tego tematu aby wbić wyświetlenia. Chcę dowiedzieć się co o tym myślicie. Przede wszystkim, jestem otwarty na krytykę.

KLIK! - Mój kanał YouTube.
Avatar użytkownika
Adikko
 
Posty: 60
Dołączył(a): 29 grudnia 2009, o 23:38

Re: TF2 (filmik) - Weekend

Postprzez MrAmPm » 17 czerwca 2011, o 06:25

IMHO z tego co widzę jakieś niskie ustawienia włączyłeś podczas renderowania bo jakość filmiku na 720p nie powala. Nie wiem czemu te współrzędne , które nie powinny się pokazać w trakcie renderowania filmu, są u ciebie.

CC, smoothing, soundtrack - na plus :)
Avatar użytkownika
MrAmPm
 
Posty: 903
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 15:42
Lokalizacja: Pułtusk

Re: TF2 (filmik) - Weekend

Postprzez Grab » 17 czerwca 2011, o 08:50

No nie wiem, ale dla mnie ten film się niczym nie różni. Btw był temat na filmiki.

Obrazek

Avatar użytkownika
Grab
 
Posty: 676
Dołączył(a): 7 lipca 2010, o 09:58

Re: TF2 (filmik) - Weekend

Postprzez Speedy » 17 czerwca 2011, o 11:48

Grab napisał(a):No nie wiem, ale dla mnie ten film się niczym nie różni. Btw był temat na filmiki.

bo sie nie znasz , a jak sie nie znasz to sie nie wypowiadaj.
filmik ok fajne kolory , muzyka 7/10
następnym razem bardziej zwracaj uwage na szegóły
Speedy
 
Posty: 126
Dołączył(a): 13 września 2009, o 22:21

Re: TF2 (filmik) - Weekend

Postprzez GarretReza » 17 czerwca 2011, o 12:41

Bardzo fajny filmik. Daj taki, tylko żeby trwał około 5 minut, chętnie dodam do ulubionych. Ciekawie to wyglądało.
Avatar użytkownika
GarretReza
 
Posty: 761
Dołączył(a): 21 kwietnia 2010, o 09:35
Lokalizacja: Warszawa

Re: TF2 (filmik) - Weekend

Postprzez Adikko » 17 czerwca 2011, o 12:54

IMHO z tego co widzę jakieś niskie ustawienia włączyłeś podczas renderowania bo jakość filmiku na 720p nie powala. Nie wiem czemu te współrzędne , które nie powinny się pokazać w trakcie renderowania filmu, są u ciebie.

CC, smoothing, soundtrack - na plus


Dziękuję :). Da się jeszcze lepiej?! :D. Byłem bardzo zdziwiony, że z TF'a da się wycisnąć tak wiele, nie spodziewałem się, że da się jeszcze więcej... :p.
Z tymi współrzędnymi też się zdziwiłem, wcześniej nie miałem z tym żadnych problemów. Najwidoczniej o czymś zapomniałem, czegoś nie zrobiłem, bądź zrobiłem nie do końca... Mam nadzieję, że następnym razem nie będzie już takich problemów : ).

No nie wiem, ale dla mnie ten film się niczym nie różni. Btw był temat na filmiki.


Bałem się, że w tamtym temacie nikt mi nie odpisze... Rozumiem o co chodzi :). Muszę wymyślić coś, co będzie nowe, kreatywne, nie zastane nigdzie indziej. Postaram się wytężyć umysł! :)

No nie wiem, ale dla mnie ten film się niczym nie różni. Btw był temat na filmiki.

bo sie nie znasz , a jak sie nie znasz to sie nie wypowiadaj.
filmik ok fajne kolory , muzyka 7/10
następnym razem bardziej zwracaj uwage na szegóły


Każdy ma prawo do własnej opinii :). Rada kolegi Grab'a na pewno się przyda, powinienem zrobić coś nowatorskiego :).
Postaram się bardziej dopracować następny projekt :).

Bardzo fajny filmik. Daj taki, tylko żeby trwał około 5 minut, chętnie dodam do ulubionych. Ciekawie to wyglądało.


Dziękuję! :). 5 minutowy filmik jest już zapisany w moich planach! Chciałem go zrobić jednak nie na serwerze FFA, tylko w grze bardziej ogarniętej, jak na przykład pickup. Teraz muszę się tylko przełamać i w końcu spróbować swoich sił :P.



Dziękuję za komentarze! : )
KLIK! - Mój kanał YouTube.
Avatar użytkownika
Adikko
 
Posty: 60
Dołączył(a): 29 grudnia 2009, o 23:38

Re: TF2 (filmik) - Weekend

Postprzez Cooler » 17 czerwca 2011, o 13:12

1. Ustaw interpy , bo to wygląda, jakby było z stv demka :D
2. Poproś o demka klanowych graczy (najlepiej na kanale ircowym tf2.pickup.pl), bo fragi z ffa nawet z boskim editingiem to wciąż fragi ffa.
pozdro pocwicz.
Avatar użytkownika
Cooler
 
Posty: 383
Dołączył(a): 30 marca 2010, o 21:49

Re: TF2 (filmik) - Weekend

Postprzez Ber » 17 czerwca 2011, o 14:08

Ogólnie smooth nie jest wcale taki fajny, bo postacie warpią cały czas nie wiedzieć czemu (ja bardziej preferuję latanie freecamem po demku stv). W 0:17 widać jakąś czarną klatkę między scenami. Mimo to lepszym rozwiązaniem byłoby dodanie płynnego przejścia między akcjami. W 0:30+ widać numerki od edytora smoothowania, żeby się ich pozbyć należy jeszcze raz włączyć demko ze smoothem i zacząć nagrywać, powinny zniknąć.

BTW. Moim zdaniem im mniej keyów w smoothie, tym ładniej to wygląda (nie ma takich gwałtownych zmian kątów).

Cooler napisał(a):2. Poproś o demka klanowych graczy (najlepiej na kanale ircowym tf2.pickup.pl), bo fragi z ffa nawet z boskim editingiem to wciąż fragi ffa.


A dla mnie to nie ma żadnej różnicy, chociaż przydałyby się bardziej spektakularne. :D
Obrazek
Ber
Zrzęda
 
Posty: 350
Dołączył(a): 15 listopada 2008, o 23:30

Re: TF2 (filmik) - Weekend

Postprzez Xantraz » 17 czerwca 2011, o 14:31

Adikko napisał(a): Filmik wykonany w kinowych proporcjach - 21:9 : ).

2.35:1, ładniej brzmi.
Ber napisał(a):BTW. Moim zdaniem im mniej keyów w smoothie, tym ładniej to wygląda (nie ma takich gwałtownych zmian kątów).

Można zrobić mnóstwo keyów, trzeba być tylko trochę ogarniętym.

Inni już zauważyli parę niedopatrzeń, tego ze współrzędnymi mogłeś uniknąć restartując demko/TFa. Każda osobna akcja zdaje się mieć inny kontrast, przykładowo ta z pyro jest za ciemna (w dodatku dźwięk na początku tej akcji jest IMO przyciszony). Smooth na końcu ma ciekawą korekcję kolorów, ale jest bezsensowny, kamerka zdaje się latać bez większego celu. Inna sugestia - do tak krótkiego klipu mogłeś całkowicie wyłączyć HUDa.
To niby detale, ale w przypadku klipu takiej długości to niestety one są najważniejsze.
Z chęcią obejrzę coś dłuższego, czekam.
Avatar użytkownika
Xantraz
Darczyńca
 
Posty: 1648
Dołączył(a): 26 grudnia 2008, o 23:08

Re: TF2 (filmik) - Weekend

Postprzez nislem » 17 czerwca 2011, o 15:45

xantraz masz konkurencje!
<CanFo> Aez was the most active of the candidates and also played in higher level teams
nislem
 
Posty: 93
Dołączył(a): 26 stycznia 2008, o 11:46

Re: TF2 (filmik) - Weekend

Postprzez Adikko » 18 czerwca 2011, o 14:01

1. Ustaw interpy , bo to wygląda, jakby było z stv demka
2. Poproś o demka klanowych graczy (najlepiej na kanale ircowym tf2.pickup.pl), bo fragi z ffa nawet z boskim editingiem to wciąż fragi ffa.


Nie wiem czym są interpy :P.
Wkrótce otrzymam parę demek :).

Ogólnie smooth nie jest wcale taki fajny, bo postacie warpią cały czas nie wiedzieć czemu (ja bardziej preferuję latanie freecamem po demku stv). W 0:17 widać jakąś czarną klatkę między scenami. Mimo to lepszym rozwiązaniem byłoby dodanie płynnego przejścia między akcjami. W 0:30+ widać numerki od edytora smoothowania, żeby się ich pozbyć należy jeszcze raz włączyć demko ze smoothem i zacząć nagrywać, powinny zniknąć.

BTW. Moim zdaniem im mniej keyów w smoothie, tym ładniej to wygląda (nie ma takich gwałtownych zmian kątów).


Można zrobić tak, aby widzieć siebie na smoothu? Demko nagrywane na pubie, więc nie mam możliwości ściągnięcia dema jakiejś innej osoby...
Osobiście wolę przejścia 'ostrzejsze' między różnymi klipami. Przejścia łagodne wykorzystuję tylko między połączonymi ze sobą klipami, aby zachować ich ciągłość. Chcę przez to lepiej zgrać się z muzyką. Więc to chyba już rzecz gustu :).
Czyli to było powodem... Będę pamiętał o tym :). Dziękuję :).

BTW. Moim zdaniem im mniej keyów w smoothie, tym ładniej to wygląda (nie ma takich gwałtownych zmian kątów).

Można zrobić mnóstwo keyów, trzeba być tylko trochę ogarniętym.


Czyli mam wybrać. Albo zrobię 2 keye oddalone od siebie, albo 10 blisko siebie?

Inni już zauważyli parę niedopatrzeń, tego ze współrzędnymi mogłeś uniknąć restartując demko/TFa. Każda osobna akcja zdaje się mieć inny kontrast, przykładowo ta z pyro jest za ciemna (w dodatku dźwięk na początku tej akcji jest IMO przyciszony). Smooth na końcu ma ciekawą korekcję kolorów, ale jest bezsensowny, kamerka zdaje się latać bez większego celu. Inna sugestia - do tak krótkiego klipu mogłeś całkowicie wyłączyć HUDa.
To niby detale, ale w przypadku klipu takiej długości to niestety one są najważniejsze.
Z chęcią obejrzę coś dłuższego, czekam.


Każda akcja ma inny kontrast. Chciałem aby klipy się pomiędzy sobą nieco różniły. Wszystko się ze sobą zlewało, było takie samo. Lepiej jest robić wszystko na jednym ustawieniu? Akcję z Pyro mogłem nieco przedobrzyć... Dźwięk taki się nagrał, nie wiem czemu. Będę pamiętał o HUDzie :). Bałem się, że niektóre rzeczy mogą być nieoczywiste. Np. czy postać padła z powodu afterburna sekundę po moim strzale, czy z mojej winy?

Mam nadzieję, że w czymś dłuższym pójdzie mi lepiej :).

xantraz masz konkurencje!


Haha :p. Bardziej kolegę z podobnymi zainteresowaniami :D.
KLIK! - Mój kanał YouTube.
Avatar użytkownika
Adikko
 
Posty: 60
Dołączył(a): 29 grudnia 2009, o 23:38

Re: TF2 (filmik) - Weekend

Postprzez Cooler » 18 czerwca 2011, o 18:53

Adikko napisał(a):
1. Ustaw interpy , bo to wygląda, jakby było z stv demka
2. Poproś o demka klanowych graczy (najlepiej na kanale ircowym tf2.pickup.pl), bo fragi z ffa nawet z boskim editingiem to wciąż fragi ffa.


Nie wiem czym są interpy :P.
Wkrótce otrzymam parę demek :).


http://www.fakkelbrigade.eu/chris/configs/
ściągasz maxquality i jedziesz
pozdro pocwicz.
Avatar użytkownika
Cooler
 
Posty: 383
Dołączył(a): 30 marca 2010, o 21:49

Re: TF2 (filmik) - Weekend

Postprzez Ber » 18 czerwca 2011, o 20:17

Adikko napisał(a):
BTW. Moim zdaniem im mniej keyów w smoothie, tym ładniej to wygląda (nie ma takich gwałtownych zmian kątów).

Można zrobić mnóstwo keyów, trzeba być tylko trochę ogarniętym.


Czyli mam wybrać. Albo zrobię 2 keye oddalone od siebie, albo 10 blisko siebie?


Jeśli chcesz po linii prostej zrobić smootha, to wiadomo, że lepiej wyjdzie gdy postawi się 2 keye, aniżeli 10.

(protip: postaw keya np. na 200, drugiego na 600, jak sobie zmienisz zdanie i będziesz chciał zrobić lot po łuku, wróć na ticka 400 i postaw gdzieś w połowie na oko keya, będziesz miał w miarę płynny lot)
Obrazek
Ber
Zrzęda
 
Posty: 350
Dołączył(a): 15 listopada 2008, o 23:30

Re: TF2 (filmik) - Weekend

Postprzez Xantraz » 19 czerwca 2011, o 11:47

Adikko napisał(a):Czyli mam wybrać. Albo zrobię 2 keye oddalone od siebie, albo 10 blisko siebie?

Nie. Im więcej keyi stawiasz, tym mniej agresywnie obracaj kamerę. 10 keyi obok siebie i w niewielkiej odległości czasowej to powinny być delikatne obroty o kilka stopni, 2 keye oddalone czasowo i odległościowo to może być nawet pełny obrót.
Prócz tego wpisz 'thirdperson' ogarnij komendy cam_idealdist, cam_idealdistup, cam_idealdistright, cam_idealyaw, cam_idealpitch (zmieniaj wartości cyfrowo).
Avatar użytkownika
Xantraz
Darczyńca
 
Posty: 1648
Dołączył(a): 26 grudnia 2008, o 23:08


Powrót do Filmy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron