Witaj na forum TF2.com.pl
Jeżeli jesteś nowy, pamiętaj, by przeczytać poradnik dla nowicjuszy.
Przed zadaniem pytania skorzystaj z wyszukiwarki i TF2 Wiki.

Nowe czity - nowe problemy.

Masz jakieś problemy techniczne ze swoim serwerem, nie wiesz jak coś zrobić? Zadaj tutaj pytanie a postaramy Ci się pomóc.

Nowe czity - nowe problemy.

Postprzez Velture » 2 maja 2012, o 00:52

Jak zapewne większośc opiekunów serwerów PL TF2 oraz ich admini a także gracze zauważyli mamy chyba obecnie nową grupe cziterów.
Nową napewno na polskiej scenie tf2. Być może to już było wcześniej w np. CSS ale teraz to stało się plagą wśród cziterów TF2.
Z tego co rozmawiałem z paroma opiekunami innych serwerów problem ten wystepuje również u nich.

Mam oczywiście na myśli MultiHacka (SB+AB+WH itp) z opcją zmiany nicków.
Chodzi o to ,że typkowi co ok 10-30sekund zmienia się nick na nick innego gracza na serwie.
Niby nic ale jednak. Nick nie jest poprzedzony (1) na początku jak przy normalnej zmianie nicka na kogoś z serwa ( normalnie zmieniając nicka na kogoś z serwa mielibyśmy na serwie gracza "nick" oraz gracza "(1)nick" ) więc z pozycji menu admina nie da się zgadnąć który to cziter a który gracz.

Jest to o tyle kłopotliwe ,że ciężko takiego typa zbanować. Ciężko z 2 powodów:
1) Zmieni nick zanim admin zareaguje i można zbanować kogoś przypadkiem.
2) Nie da się go zbanować komendą sm_ban ponieważ sm_ban można dać wpisując nicka (pokaże nam się komunikat ,że więcej niż 1 osoba pasuje do tego nicka) albo userID (a tu pojawia sie problem bo nawet jak wpiszemu status w konsoli nie mozemy zgadnąć który user jest prawdziwy a który to cziter.)

Jest to o tyle do dupy ,że gracze widząc bezsilność adminów wychodzą z serwa.

Jak sobie z tym radzić?
Dobra. Wyjaśnie wam jak to załatwić najszybciej i go zbanować bez pierniczenia się.


Instrukcja jak SZYBKO i SKUTECZNIE go zbanować.

1)Wchodzimy na spect.
2)Wybieramy gościa.
3)Bierzemy widok z 3ciej osoby (zza pleców typa).
4)Kamere odwracamy aby go oglądać od dołu (z pozycji ziemi/asfaltu itp).
5)Wpisujemy na czacie:

Kod: Zaznacz cały
/ban @aim 0 czity

albo:
Kod: Zaznacz cały
!ban @aim 0 czity

(możecie też sobie takiego binda zrobić czy cotam chcecie)

To powoduje ,że banujecie osobe na którą się patrzycie czyli czitera. Działa @aim najlepiej właśnie patrząc od dołu na osobe bo z innych pozycji nie zawsze.

Później na spokojnie w sourcebans sobie możecie wyedytować tego bana i dopisać szczegóły.


Poradnik ten napisałem swoim adminom kiedyś ale ponieważ na serwie widze coraz więcej tego typu cziterów a problem dotyka coraz większej grupy PL serwerów postanowiłem pomóc opiekunom oraz ich adminom radzić sobie z tym problemem.

(zezwalam na kopiowanie w celach edukacyjnych na wasze fora i zamknięte ich działy dla adminów - tylko podajcie autora :) ).
Nie odpowiadam na pytanie o tf2 na PW, GG, STEAM itp. Chcesz pomocy? Pisz posty na forum. Może kiedyś komuś pomogą.
Avatar użytkownika
Velture
 
Posty: 1772
Dołączył(a): 13 października 2010, o 02:38

Re: Nowe czity - nowe problemy.

Postprzez Luki » 2 maja 2012, o 00:59

Prostsze rozwiązanie: status w konsoli i patrzysz sobie który gość gra krócej (skoro ustawia sobie nick innego gracza, to tamten dołączył wcześniej, logiczne ;P [tak, są wyjątki, ale wtedy zostaje jeszcze szybkie sprawdzenie w HLX w razie wątpliwości]), tak oto masz userid.
Znacznie szybciej jest odpalić konsolę czy nawet na czacie napisać komendę (z / ofc, po co mają wszyscy wiedzieć co wpisujesz, a nuż zrobisz literówkę i ban się nie uda) niż włączać menu, szukać podmenu banów i w nim jeszcze gracza, a dalej jeszcze przekopywać się przez predefiniowane reasony.

Swoją drogą albo znaleźli kolejny błąd w Source albo jednak te nicki czymś (choćby białym znakiem) się różnią.

//Odnośnie binda, "oops, nie ten klawisz" ;)
Bo "ciasto jest pyszne i wilgotne" :D ©GLaDOS
Sygnaturka z zawartością plecaka TF2: http://luki.net.pl/tfsig.php
Luki
Moderator
 
Posty: 334
Dołączył(a): 1 kwietnia 2009, o 18:36
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowe czity - nowe problemy.

Postprzez Velture » 2 maja 2012, o 01:27

Te nicki moga mieć jakąś niewidzialną spacje (jak w CSS sie kiedys % dawało zamiast spacji). Uj go tam wie.
Nie odpowiadam na pytanie o tf2 na PW, GG, STEAM itp. Chcesz pomocy? Pisz posty na forum. Może kiedyś komuś pomogą.
Avatar użytkownika
Velture
 
Posty: 1772
Dołączył(a): 13 października 2010, o 02:38

Re: Nowe czity - nowe problemy.

Postprzez Shirayo » 2 maja 2012, o 07:08

U mnie był taki cwaniak jeden. Aimbota nie miał, ale ciągle zmieniał nicki i widział spye, gdy były niewidzialne. Swoją drogą - co za bezsens czitować w grze bez lvli i rankingu. Dzięki za komendę.
Wieczny puber.
Shirayo
 
Posty: 339
Dołączył(a): 7 sierpnia 2011, o 07:40

Re: Nowe czity - nowe problemy.

Postprzez KaKaeR » 2 maja 2012, o 08:23

Wczoraj jakiś typ zadziabał mnie gdy bylem na dead ringerze, kompletnie wiedział gdzie uciekam. Tępić zaraze!
KaKaeR
 
Posty: 59
Dołączył(a): 4 grudnia 2011, o 10:15

Re: Nowe czity - nowe problemy.

Postprzez GarretReza » 2 maja 2012, o 10:23

Dzięki Velture, doceniam :)
Avatar użytkownika
GarretReza
 
Posty: 761
Dołączył(a): 21 kwietnia 2010, o 09:35
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowe czity - nowe problemy.

Postprzez TraNe13 » 2 maja 2012, o 11:07

pamietam ze kiedys byl exploit (wpisywalo sie sporo komend a potem na serwie mogles wlaczyc sobie speed hacka itp. to jeszcze dziala?)
http://www.youtube.com/watch?v=4P2prksYVeU&feature=plcp
Avatar użytkownika
TraNe13
 
Posty: 824
Dołączył(a): 3 stycznia 2010, o 18:25

Re: Nowe czity - nowe problemy.

Postprzez Mariano » 2 maja 2012, o 13:01

Panowie administratorzy serwerów, polecam używać tego pluginu razem z większością jego składników:

SourceMod Anti-Cheat

https://forums.alliedmods.net/forumdisplay.php?f=133

Sugerowane ustawienia:

Kod: Zaznacz cały
// This file was auto-generated by SourceMod (v1.4.2)
// ConVars for plugin "smac.smx"


// [smac_aimbot.smx] Number of aimbot detections before a player is banned. Minimum allowed is 4. (0 = Never ban)
// -
// Default: "0"
// Minimum: "0.000000"
smac_aimbot_ban "5"

// [smac_commands.smx] Amount of commands allowed in one second before kick. (0 = Disabled)
// -
// Default: "30"
// Minimum: "0.000000"
smac_antispam_cmds "30"

// [smac_client.smx] Seconds to prevent someone from restablishing a connection. (0 = Disabled)
// -
// Default: "2"
// Minimum: "0.000000"
smac_antispam_connect "2"

// [smac_autotrigger.smx] Automatically ban players on auto-trigger detections.
// -
// Default: "0"
// Minimum: "0.000000"
// Maximum: "1.000000"
smac_autotrigger_ban "1"

// The duration in minutes used for automatic bans. (0 = Permanent)
// -
// Default: "0"
// Minimum: "0.000000"
smac_ban_duration "0"

// [smac_eyetest.smx] Automatically ban players on eye test detections.
// -
// Default: "0"
// Minimum: "0.000000"
// Maximum: "1.000000"
smac_eyetest_ban "1"

// Include extra information about a client being logged.
// -
// Default: "0"
// Minimum: "0.000000"
// Maximum: "1.000000"
smac_log_verbose "1"

// [smac_wallhack.smx] Enable Anti-Wallhack. This will increase your server's CPU usage.
// -
// Default: "1"
// Minimum: "0.000000"
// Maximum: "1.000000"
smac_wallhack "1"

// Display a message saying that your server is protected.
// -
// Default: "1"
// Minimum: "0.000000"
// Maximum: "1.000000"
smac_welcomemsg "1"

Jego skuteczność na pewno nie jest stuprocentowa, ale z pewnością może się przydać w walce z trollami na fake kontach, którzy wnerwiają ludzi kiepskimi łatwymi do wykrycia czitami.

Używam go od kilku tygodni na swoim serwerze klanowym oraz publicznym tdm i działa absolutnie bez zastrzeżeń.
Avatar użytkownika
Mariano
Darczyńca
 
Posty: 1635
Dołączył(a): 18 czerwca 2008, o 19:19
Lokalizacja: Silesia

Re: Nowe czity - nowe problemy.

Postprzez Luki » 2 maja 2012, o 14:03

SMAC to rozwinięcie KACa ;)
Bo "ciasto jest pyszne i wilgotne" :D ©GLaDOS
Sygnaturka z zawartością plecaka TF2: http://luki.net.pl/tfsig.php
Luki
Moderator
 
Posty: 334
Dołączył(a): 1 kwietnia 2009, o 18:36
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowe czity - nowe problemy.

Postprzez Velture » 2 maja 2012, o 14:13

Znaczy Marianku oboje wiemy ,że wiele serwerów nie wprowadzi tego SMACa z prostej przyczyny:
"This will increase your server's CPU usage." - no właśnie :) Sam wiesz na przykładzie serwa do pickupów ,że byliśmy straszeni zbyt dużym obciążeniem generowanym przez serwer i wiele osob tez taki problem może mieć.
Nie odpowiadam na pytanie o tf2 na PW, GG, STEAM itp. Chcesz pomocy? Pisz posty na forum. Może kiedyś komuś pomogą.
Avatar użytkownika
Velture
 
Posty: 1772
Dołączył(a): 13 października 2010, o 02:38

Re: Nowe czity - nowe problemy.

Postprzez Behemoth » 2 maja 2012, o 15:21

Dobrze Vel, że i tu o tym dałeś znać, gdyż to mi na Stajni bodajże jako pierwszemu taki drab się trafił.
Avatar użytkownika
Behemoth
Administracja Pickupów
 
Posty: 778
Dołączył(a): 23 marca 2008, o 14:41
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Nowe czity - nowe problemy.

Postprzez Mariano » 2 maja 2012, o 16:34

Velture napisał(a):Znaczy Marianku oboje wiemy ,że wiele serwerów nie wprowadzi tego SMACa z prostej przyczyny:
"This will increase your server's CPU usage." - no właśnie :) Sam wiesz na przykładzie serwa do pickupów ,że byliśmy straszeni zbyt dużym obciążeniem generowanym przez serwer i wiele osob tez taki problem może mieć.

Obciążenie maszyny jest śladowo większe, więc przestań straszyć ludzi. Fraza "This will increase your server's CPU usage." nie oznacza, że nagle wpieprzy ci +50 procent zasobów maszyny.
Avatar użytkownika
Mariano
Darczyńca
 
Posty: 1635
Dołączył(a): 18 czerwca 2008, o 19:19
Lokalizacja: Silesia

Re: Nowe czity - nowe problemy.

Postprzez Velture » 2 maja 2012, o 17:48

Dobra tak czy siak. Mój 'poradnik' jest kierowany ogólnie aby ludzie potrafili sobie z tym radzić.

Na stajni ten problem występuje i wiem z doświadczenia ,że jak taki cziter siedzi na serwie ponad te ok 10-15min to ludzie zaczynają wychodzić - czemu się nie dziwie specjalnie bo sam bym nie chcial grac na serwie z cziterem o magicznych zdolnościach.

Kto potrzebuje ten skorzysta z mojej porady.
Nie odpowiadam na pytanie o tf2 na PW, GG, STEAM itp. Chcesz pomocy? Pisz posty na forum. Może kiedyś komuś pomogą.
Avatar użytkownika
Velture
 
Posty: 1772
Dołączył(a): 13 października 2010, o 02:38

Re: Nowe czity - nowe problemy.

Postprzez techno6666 » 4 maja 2012, o 14:57

Dzięki Velture
Avatar użytkownika
techno6666
Darczyńca
 
Posty: 8
Dołączył(a): 20 czerwca 2009, o 23:42

Re: Nowe czity - nowe problemy.

Postprzez Pantheon » 4 maja 2012, o 15:46

Velture napisał(a):Dobra tak czy siak. Mój 'poradnik' jest kierowany ogólnie aby ludzie potrafili sobie z tym radzić.

Na stajni ten problem występuje i wiem z doświadczenia ,że jak taki cziter siedzi na serwie ponad te ok 10-15min to ludzie zaczynają wychodzić - czemu się nie dziwie specjalnie bo sam bym nie chcial grac na serwie z cziterem o magicznych zdolnościach.

Kto potrzebuje ten skorzysta z mojej porady.

Hmmmm u nas trafił się prawdziwy koksu. Grał chyba z 10 min na cheat a nasz snajp jak gdyby nigdy nic walił mu heady z Machiny mimo, że tamten grał pyro na speed hacku. to dopiero skill :D
aukulelelelelellelelelellele
Avatar użytkownika
Pantheon
 
Posty: 345
Dołączył(a): 21 marca 2011, o 00:51

Następna strona

Powrót do Konfiguracja serwerów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron